Rendezvények
Az Újvidéki Színház vendégjátéka |
|
Besorolás: | - |
Időpont: | 2008. október 29. 19:30 |
Település: | Szabadka |
Helyszín: | Jadran színpad |
Michael Frayn: Még egyszer hátulról – avagy ajtók és szardíniák. Szereplők: Dotty Otley, Mrs. Clackett – Banka Lívia; Garry Lejeune, Roger Tramplemain – Kőrösi István; Brooke Ashton, Vicki – Jankovics Andrea; Frederick Fellows, Philip Brent – Balázs Áron, Pataki gyűrű-díjas; Belinda Blair, Flavia Brent – Elor Emina; Selsdon Mowbray, Betörő – Giricz Attila; Lloyd Dallas, Rendező – Varga Tamás; Tim Algood, Színpadmester – Sirmer Zoltán; Poppy Norton Taylor, Ügyelő/Súgó – Ferenc Judit. Díszlet- és jelmeztervező: Csík György, m.v. Dramaturg: Góli Kornélia. A rendező munkatársa: Pongó Gábor. Smink: Szabó Margit. Fény: Szöllősi László és Majoros Róbert. Hang: Salamon József. Ügyelő: Bíró Alekszandra. Súgó: Lovas Csilla. Fotó: Mikus Csaba. Rendező:Puskás Zoltán. Támogatók: Újvidék Város Kulturális Titkársága, Szülőföld Alap. Médiapartner: Panonija TV Az előadásról: Elölről, hátulról, elölről Az Újvidéki Színház Még egyszer hátulról című előadásáról Kutya nehéz lehet matematikai pontossággal improvizációt imitálni. Eljátszani azt, hogy itt most bizony becsúszott egy baki – sőt, bakit bakira halmozunk! – és mindeközben tudatában lenni annak, hogy a legkisebb tévedés, mellényúlás is végzetes lehet. Éppen azért, mert a rögtönzést csakis úgy lehet mímelni, hogy a legkevésbé sem rögtönözhetünk, és minden erőnkkel a precízen összehangolt játékra kell koncentrálnunk. (...) Puskás Zoltán rendező szigorúan tartotta magát a Frayn-darab szövegéhez mind a rendezői utasítások, mind a díszlet maghatározása, mind pedig a párbeszédek tekintetében. Azt hiszem, másként nem is cselekedhetett volna, mert a darab úgy, ahogy van, egy tökéletes matematikai konstrukció, egy olyan építmény, amelyben minden egyes téglának megvan a pontos helye, és akár ha egyet is kiemelünk a helyéről, a teljes építmény összeomlását kockáztatjuk. Különösen a második felvonásra igaz ez az állítás, hiszen itt párhuzamos és rendkívül összehangolt cselekvésre van szükség: van egyfelől az előadáson belüli előadás, amelyben pontosan meg van határozva, hogy kinek mikor van jelenésea „színpadon”, és nyolc ajtó melyikén kell belépnie (vagy kilépnie-nézőpont kérdése), másfelől pedig van a „színfalak mögött” zajló némajáték, amelynek precízen kell követnie a háttérben zajló előadást ahhoz, hogy a poénok a megfelelő pillanatban és a megfelelő módon csattanhassanak el. A rendezőnek tehát a korántsem lebecsülendő supervisor szerep jutott, aki vasszigorral felügyeli és koordinálja a színészi játékot Michael Frayn részletes receptje szerint. Az előadás láttán leszögezhető, hogy Puskás bámulatos munkát végzett. A színészeknek egy többszörösen skizofrén helyzetben kell helytállniuk. Egyfelől el kell játszaniuk, hogy ők mindannyian színházi emberek, másfelől pedig a „kulisszák mögött” kellett „színészkedniük” a második felvonásban. A tudathasadásos állapotot csak tetézte, hogy a színészeket alakító színészeknek két karaktert kellett megformázniuk: a színészek karakterét, valamint az előadáson belüli előadás jellemeit. És persze folyamatosan ügyelniük kellett arra, hogy mikor melyik szerepet alakítják éppen, nehogy egyikből a másikba csússzanak át, amikor nem kellene. Elmagyarázni sem könnyű, eljátszani pedig nyilván még nehezebb. (Pressburger Csaba, Családi kör, 2008. június 5.) Belépőjegyek a színház pénztárában vásárolhatók 10 órától 13 óráig, valamint 18 órától az előadás kezdetéig, illetve rendelhetők az alábbi telefonszámokon: 024-557-436; 024-556-429. |
|
Frissítés időpontja: 2009-09-08