Adattár-kereső

az adattár-kereső a megadott kulcsszóra keres az adattárban:
települések, intézmények, kronológiák, bibliográfiák, könyvek,
dokumentumok, folyóiratok, drámatár, képzőművészeti tár

Rendezvények

Vissza

Az Újvidéki Színház vendégjátéka

Besorolás: -
Időpont: 2004. november 26. 19:30
Település: Zenta
Helyszín: Művelődési Ház
A. P. Csehov–Kiss Csaba: De mi lett a nővel?
Szereplők:
Gyabkin – Balázs Áron. Aljosa – Kovács Nemes Andor. Jura – Huszta Dániel. Díszlet- és jelmeztervező: Puskás Zoltán. Dramaturg: Góli Kornélia. Sminkmester: Szabó Margit. Fénymester: Szöllősi László és Majoros Róbert. Hangmester: Salamon József és Bíró Tibor. Súgó: Lovas Csilla. Ügyelő: Bíró Alekszandra. Fotó: Gavrilo Grujić. Rendező: Puskás Zoltán.

Manapság, mikor oly sok szó esik a klasszikus szövegek átírásáról, hogy már tudományos fogalom – az enyhén rosszalló mellékzöngéjű „dekonstrukció” – is született a jelenség megnevezésére, különösen izgalmas kísérlet volt a fordított utat bejárni. Ugyanis a De mi lett a nővel című előadás nem egy már létező színdarab megjelenítésének, egy adott drámai szöveg színpadra állításának „vágyából” született – sőt bátran mondhatjuk, hogy maga a darab nem is létezik, csupán egy vásott, derűs játék és egy súgópéldány: a Győri Padlásszínház 1997. november 20-ai előadásának magnóhű szövege.

Kiss Csaba

Színész – figura – játék. Improvizáció, műhelymunka. Előadás, ahol a színész a színek harmóniája, ahol a színész az előadás szimfóniája. Minden más mellékes. És ha működik az összjáték, megszületik az előadás, megszületik a csoda. Én ebben a színházban hiszek.

Puskás Zoltán

Kiss Csaba a kortárs magyar drámairodalom kiemelkedő alakja. Drámaíróként, rendezőként és dramaturgként egyaránt ismert. De mi lett a nővel című drámája A fogadás, Ellenségek, Szerencse fia, Sebészet, A diplomata, Veszett ügy és Regény nagybőgővel című Csehov-novellák részleteire, illetve motívumaira épül. Két síkon zajlanak az események: az egyik a múlt megidézése: a nő, Irina Bikulina, titokzatos kapcsolatainak rekonstruálása, a másik sík: a pillanatnyi helyzet: a három férfi készülődése, indulása, várakozása. Körkörös szerkezetű az előadás. A semmiből indul és ugyanoda tér vissza. Soha véget nem érő játék.

Góli Kornélia


Frissítés időpontja: 2009-09-08